Saturday 3 December 2016

PENGEDAR SHAKLEE MANJUNG:KRIM SHAKLEE UNTUK LICINKAN TUMIT KAKI



 


TIPS2 UNTUK MENGHILANGKAN TUMIT KAKI MEREKAH /PECAH




FAKTOR2 TUMIT KAKI MEREKAH:
  1. Kekurangan air menyebabkan kulit menjadi kering, berkilat, bersisik dan akhirnya keras diikuti dengan rekahan.
  2. Genetik atau baka antara faktor yang dikenal pasti sebagai salah satu punca tumit pecah. Jika keluarga anda mempunyai kulit yang kering, biasanya anda juga cenderung berdepan dengan masalah tersebut.
  3. Pertambahan berat badan turut menyebabkan tumit pecah kerana kaki tidak dapat menampung bahagian atas badan yang melebar.
  4. Sepanjang tempoh hamil, wanita juga berdepan dengan masalah ini. Ia dikaitkan dengan pertambahan berat badan dan perubahan hormon.
  5. Rekaan kasut yang tidak sesuai dan terlalu ketat. Pemakaian kasut tumit tinggi yang terlalu lama juga menyebabkan tumit mendapat tekanan yang tinggi.
  6. Tidak memakai stoking ketika bersukan menyebabkan kulit mudah tercedera.


CARA MENGATASI :
  • Minum air secukupnya. Jika cuaca panas, tingkatkan pengambilan air kosong agar tubuh anda tidak mengalami dehidrasi.
  • Kekalkan berat badan ideal.
  • Urut kaki terutama di bahagian tumit sebelum tidur dengan menggunakan losyen, minyak atau krim khas. Ia bukan sahaja dapat melembap dan melembutkan kulit malah melancarkan perjalanan darah dan merehatkan bahagian ini selepas seharian kita bekerja keras.
  • Pakai stoking jika mengenakan kasut sukan. Pilih rekaan kasut yang sesuai dan tidak ketat agar kaki selesa.


PETUA-PETUA TRADISIONAL UNTUK LICINKAN TUMIT KAKI:
  1. Lumur asam jawa di bahagian tumit , kemudian rendamkan kaki seketika di dalam air suam yang berisi garam bukit.
  2. Geselkan tumit kaki pada rumput yang masih berembun di waktu pagi. Lakukan setiap hari sehingga berpuas hati.
  3. Lenyek tumit atau bahagian kaki yang merekah dengan beberapa butir nasi yang masih suam. Lakukan setiap hari untuk hasil yang memuaskan.
  4. Gosok bahagian yang pecah dengan batu sungai, ia dapat menanggalkan sel kulit mati dan melicinkan bahagian ini.
  5. Gosok tumit pecah dengan bawang merah.


PETUA MODEN UNTUK MENCANTIKKAN TUMIT KAKI:

Sapu Tumit Dengan Herbal blend Shaklee

Gambar : Shaklee.com.my

Image result for krim shaklee
KELEBIHAN HERBAL BLEND


Anda mesti rasa kecewa tumit merekah kan?Rasa macam nak  kikis je tapak kaki tapak kaki tu biar jadi licin..Okey jagan risau lagi ye syg2....kita dah ade petua moden,hanye sapu saje..mudah kan..

Herbal Blend merupakan  krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.

Rasa nya Dingin, bermentol dan tidak berminyak.Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary....So, gunakanlah setiap hari ye...sesuai juga digunakan kpd baby yer.









Image result for krim shaklee
Klik gambar untuk buat oder secara online....tq





 ==============================
Maslina Junid (Facebook)
Order Vitamin Online(Page Facebook)
Shaklee ID : 1066878
mas_sya77@yahoo.com

+60194277708 (WhatsApp)

==============================
Berminat nak jana income dengan Shaklee? 
Nak ada bisnes side income yang mampu jana 3-4-5 angka? 
Tiada yang mustahil bersama Shaklee. 
Hubungi saya: 0194277708

source: nanuros

1 comment:

  1. Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya mengenai Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga teman saya Annisa Barkarya melalui email nya :( robbi5868@gmail.com)

    ReplyDelete