Monday 24 October 2016

Jom Makan Minyak Ikan Setiap Hari


Tips Untuk Memilih Minyak Ikan Yang Terbaik


Sebelum membeli minyak ikan, anda perlu tau kenapa minyak ikan ni istimewa.
Untuk pengetahuan semua, Minyak ikan mengandungi lemak tidak tepu (PUFAs) Omega 3 yang tinggi.

Omega 3 ialah antiradang yang sangat penting untuk mengimbangi radang dalam badan.

Kebanyakan penyakit ialah disebabkan radang terutamanya pesakit kronik mengalami radang sistemik (seluruh badan).

Antara tanda-tandanya:
1. Merah
2. Bengkak
3. Sakit
4. Hilang Fungsi (kalau meradang orang kata hilang akal :D)

Radang yang terjadi dalam badan ni boleh menyebabkan kerosakan di mana-mana saja..antaranya , radang otak, radang buah pinggang, radang salur darah, radang saraf, radang lutut, radang hati, radang di mana-mana saja yang boleh difikirkan.

----------------------------------------------------------------------------
Tahukah anda?

Omega 3 ni terbahagi kepada:

Sumber tumbuhan - Alpha linolenic acid (ALA) : Paling tinggi dalam flax seed.
Sumber Haiwan – Eicosapentaenoic acid (EPA) dan Docosahexaenoic acid (DHA) : Minyak Ikan, Minyak Krill, Minyak hati ikan cod.

Kesan anti radang daripada minyak ikan lebih bergantung pada EPA. DHA berfungsi lebih kepada perkembangan otak kanak-kanak dan juga meningkatkan saiz molekul LDL yang mana baik untuk mencegah masalah penyempitan salur darah.

---------------------------------------------------------------------------------------

Baik, tips 1 dalam memilih minyak ikan yang baik pula:

Kandungan Omega 3 dalam setiap softgel atau cecair. * SANGAT PENTING
- Jumlah kandungan minyak mungkin 1000mg atau 1200mg
- Periksa kandungan EPA dan DHA dan jumlahkan.
- Tolakkan jumlahnya dengan Omega 3..anda akan dapat minyak pengisi @ FILLER!

Sekiranya jumlah minyak 1000mg :

Contoh brand 1 : EPA 180mg DHA 120mg = jumlah Omega 3 --- 300mg Filler --- 700mg

Contoh brand 2 : EPA 396mg DHA 264mg = jumlah Omega 3 --- 660mg Filler --- 340mg

Contoh brand 3 : EPA 540mg DHA 360mg = jumlah Omega 3 --- 900mg Filler --- 100mg

Minyak filler ni digunakan untuk mengisi softgel tu lepas dah letak Omega 3. Contoh minyak filler ni minyak dari mata atau perut ikan yang diproses, minyak omega 6 ataupun ada minyak ikan diisi AIR sebagai filler.

Maka pilihlah minyak Omega 3 betul-betul dan jangan beli minyak penuh air :P

-------------------------------------------------------------------------------------

OMEGAGUARD: MINYAK IKAN YANG TERBAIK!


Brand Shaklee , total  1000mg.

EPA 540mg DHA 360mg = jumlah omega 3 = 900mg , filler 100mg

90% minyak ikan Shaklee pekat, penuh dengan EPA & DHA

jadi anda memilih minyak ikan yang kaya dengan epa dha atau hanya penuh dengan filler minyak kosong.

pastikan setiap pelaburan anda berbaloi. Jom bertukar ke brand yang lebih berkualiti dan anda dapat manfaat yang lebih

nak fish oil Shaklee jom beli Omega Guard

Dapatkan ianya terus dari SINI > WHATSAPP 0124351304 (PN.MAS)



2 comments:

  1. Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya mengenai Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga teman saya Annisa Barkarya melalui email nya :( robbi5868@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete